Update 0.10.6 – UDSSR Flugzeugträger

World of Warships News

Die sowjetischen Flugzeugträger Komsomolets, Serov, Pobeda, Admiral Nakhimov und Chkalov wurden dem Spiel zum Testen hinzugefügt.

Ja ihr lest richtig. Wir bekommen nun einen weiteren Zweig mit Flugzeugtägern, undzwar der Soviets!

Bitte beachte, dass alle Informationen im Entwicklerblog vorläufig sind. Angekündigte Anpassungen und Features können sich während des Testens noch mehrfach ändern. Die endgültigen Informationen werden auf der Webseite des Spiels veröffentlicht.

Die folgenden erforschbaren sowjetischen Flugzeugträger werden dem Spiel in der kommenden geschlossenen Testphase hinzugefügt:

  • Komsomolets, Tier IV
  • Serov, Stufe VI
  • Pobeda, Tier VIII
  • Admiral Nakhimov, Tier X

Hauptmerkmale der sowjetischen Flugzeugträger:

  • Jedes Geschwader besteht aus nur einem Angriffsflugzeug.
  • Sowjetische Flugzeugträger haben eine kleine Anzahl von Flugzeugen in ihren Staffeln, die bis zu acht Flugzeuge bei Tier X erreichen.
  • Ab Tier VIII sind die Flugzeuge mit Raketenboostern ausgestattet. Ähnlich wie bei Ise und Tone werden die Raketenbooster beim Start automatisch aktiviert und sorgen für eine kurzfristige Erhöhung der Geschwindigkeit.
  • Alle Flugzeuge haben eine geringe Menge an HP und eine niedrige Reisegeschwindigkeit.
  • Das Geschwader-Verbrauchsmaterial “Reparieren” ist für Pobedas Torpedobomber und alle Geschwader von Admiral Nakhimov verfügbar.
  • Torpedos, die von Torpedobombern getragen werden, haben eine große Reichweite und eine lange Bewaffnungszeit.
  • Angriffsflugzeuge auf den Ebenen VIII und X sind mit HE-Raketen bewaffnet, dem Äquivalent der amerikanischen Tiny Tims.
  • Auf Tier IV verfügt das Komsomolets über Standard-Flugzeugtypen. Ab Tier VI führen die sowjetischen Flugzeugträger Sturzkampfbomber mit HE-Bomben anstelle der Standard-Sturzkampfbomber.
  • Das Schiff ist gut getarnt.

 

Das Konzept des Zweigs: ein Geschwader – ein Angriff.

Um effektiv zu spielen, müssen die Geschwader aufgrund ihrer geringen Reisegeschwindigkeit viele kurze Flüge auf kurze bis mittlere Entfernung durchführen. Dies wird durch die gute Tarnung der Schiffe und das Vorhandensein von Raketenboostern an den Flugzeugen unterstützt.

Geschwader sind aufgrund ihrer geringen HP anfällig für Flak, und jedes verlorene Flugzeug reduziert den Gesamtschaden, der dem Feind zugefügt werden kann. Die Skip-Bomber und Torpedo-Bomber der neuen Schiffe können ihre große Reichweite nutzen, um nicht zu lange in der gegnerischen AA-Zone zu verweilen. Allerdings wird es in diesem Fall für feindliche Schiffe leichter sein, dem Angriff auszuweichen.

 

Sowjetischer Flugzeugträger Chkalov, Stufe VIII

Ein schneller großer Flugzeugträger, der auf Projekt 71B aus den späten 1930er Jahren basiert.

Die Chkalov ist mit Flugzeugen bewaffnet, die dem forschungsfähigen sowjetischen Tier X-Flugzeugträger Admiral Nakhimov ähneln. Jedes Geschwader besteht aus nur 6 Flugzeugen. Das Schiff unterscheidet sich von anderen sowjetischen Flugzeugträgern auch durch die verfügbare Auswahl an Staffeln: Torpedobomber, Überspringbomber und Sturzkampfbomber.

Die Chkalov wird am besten eingesetzt, um Schaden an wenig beweglichen Zielen anzurichten und die Verbündeten im Kampf um Schlüsselgebiete zu unterstützen.

 

Alle Schiffsdaten (WIP)

Soviet carrier Komsomolets, Tier IV

Hit points – 31,700. Plating – 16 mm.

AA defense: 3×2 100.0 mm.
AA defense long-range: continuous damage per second – 25, hit probability – 100 %, action zone – 4.6 km;
Number of explosions in a salvo – 1, damage within an explosion – 910, action zone 3.5 – 4.6 km.

Maximum speed – 17.0 kt. Turning circle radius – 640 m. Rudder shift time – 7.8 s. Surface detectability – 8.8 km. Air detectability – 5.6 km.

Available consumables:
Slot 1 – Damage Control Party;
Slot 2 – Fighter;

Aircraft:

Attack aircraft
Hit points – 830, cruising speed – 126.0 knots, size of attacking flight – 4, aircraft per squadron – 4, aircraft restoration time – 60 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 8.
Rockets in payload – 4, maximum rocket damage – 1450, armor penetration – 26 mm, chance to cause fire – 4 %.

Torpedo bombers

Hit points – 1,220, cruising speed – 87.0 knots, size of attacking flight – 4, aircraft per squadron – 4, aircraft restoration time – 72 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 8.
Torpedoes in payload – 1, maximum torpedo damage – 3,833, aerial torpedo speed – 41.0 knots, torpedo range – 6 km, torpedo arming distance 661 m.

Dive bombers

Hit points – 1080, cruising speed – 92.0 knots, size of attacking flight – 4, aircraft per squadron – 4, aircraft restoration time – 71 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 8.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 6,100.0, armor penetration – 32 mm, chance to cause fire – 35 %.

Soviet carrier Serov, Tier VI

Hit points – 39,500. Plating – 19 mm.

AA defense: 20×2 12.7 mm., 4×4 37.0 mm., 8×2 100.0 mm.
AA defense short-range: continuous damage per second – 231, hit probability – 95 %, action zone – 1.5 km;
AA defense mid-range: continuous damage per second – 91, hit probability – 100 %, action zone – 3.5 km;
AA defense long-range: continuous damage per second – 105, hit probability – 100 %, action zone – 5.8 km;
Number of explosions in a salvo – 4, damage within an explosion – 1,120, action zone 3.5 – 5.8 km.

Maximum speed – 35.5 kt. Turning circle radius – 880 m. Rudder shift time – 9.5 s. Surface detectability – 12.3 km. Air detectability – 8.2 km.

Available consumables:
Slot 1 – Damage Control Party;
Slot 2 – Fighter;

Aircraft:

Attack aircraft
Hit points – 830, cruising speed – 149.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 58 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Rockets in payload – 4, maximum rocket damage – 2,150, armor penetration – 26 mm, chance to cause fire – 8 %.

Torpedo bombers

Hit points – 1,220, cruising speed – 87.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 67 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Torpedoes in payload – 1, maximum torpedo damage – 3,833, aerial torpedo speed – 41.0 knots, torpedo range – 6 km, torpedo arming distance 771 m.

Skip bombers

Hit points – 1,190, cruising speed – 112.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 67 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 6,100.0, armor penetration – 32 mm, chance to cause fire – 35 %, skips count – 2.

Soviet carrier Pobeda, Tier VIII

Hit points – 55,200. Plating – 19 mm.

Maximum HE shell damage – 1,800. Chance to cause fire – 8%. HE initial velocity – 950 m/s
AA defense: 6×2 130.0 mm., 16×2 45.0 mm.
AA defense mid-range: continuous damage per second – 315, hit probability – 100 %, action zone – 3.5 km;
AA defense long-range: continuous damage per second – 123, hit probability – 100 %, action zone – 6.0 km;
Number of explosions in a salvo – 6, damage within an explosion – 1,540, action zone 3.5 – 6.0 km.

Maximum speed – 33.5 kt. Turning circle radius – 1,090 m. Rudder shift time – 14.9 s. Surface detectability – 13.8 km. Air detectability – 12.0 km.

Available consumables:
Slot 1 – Damage Control Party;
Slot 2 – Fighter;

Aircraft:

Attack aircraft
Hit points – 1,000, cruising speed – 161.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 76 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Rockets in payload – 4, maximum rocket damage – 3500, armor penetration – 40 mm, chance to cause fire – 17 %.

Torpedo bombers

Hit points – 1,470, cruising speed – 115.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 91 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Torpedoes in payload – 1, maximum torpedo damage – 5,400, aerial torpedo speed – 35.0 knots, torpedo range – 6 km, torpedo arming distance 752 m.

Skip bombers

Hit points – 1,310, cruising speed – 120.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 89 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 12.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 8,700.0, armor penetration – 54 mm, chance to cause fire – 49 %, skips count – 3.

Soviet carrier Admiral Nakhimov, Tier X

Hit points – 67,100. Plating – 19 mm.

AA defense: 6×4 130.0 mm., 8×4 57.0 mm.
AA defense mid-range: continuous damage per second – 326, hit probability – 100 %, action zone – 4.0 km;
AA defense long-range: continuous damage per second – 270, hit probability – 100 %, action zone – 6.0 km;
Number of explosions in a salvo – 10, damage within an explosion – 1,890, action zone 3.5 – 6.0 km.

Maximum speed – 31.0 kt. Turning circle radius – 1160 m. Rudder shift time – 17.1 s. Surface detectability – 15.1 km. Air detectability – 13.4 km.

Available consumables:
Slot 1 – Damage Control Party;
Slot 2 – Fighter;

Aircraft:

Attack aircraft
Hit points – 1,090, cruising speed – 168.0 knots, size of attacking flight – 8, aircraft per squadron – 8, aircraft restoration time – 70 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 16.
Rockets in payload – 4, maximum rocket damage – 4,750, armor penetration – 40 mm, chance to cause fire – 27 %.

Torpedo bombers

Hit points – 1,470, cruising speed – 124.0 knots, size of attacking flight – 8, aircraft per squadron – 8, aircraft restoration time – 81 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 16.
Torpedoes in payload – 1, maximum torpedo damage – 6400, aerial torpedo speed – 35.0 knots, torpedo range – 6 km, torpedo arming distance 940 m.

Skip bombers

Hit points – 1310, cruising speed – 125.0 knots, size of attacking flight – 8, aircraft per squadron – 8, aircraft restoration time – 80 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 16.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 8,700.0, armor penetration – 54 mm, chance to cause fire – 49 %, skips count – 3.

Soviet carrier Chkalov, Tier VIII

Hit points – 51,700. Plating – 19 mm.

AA defense: 8×2 130.0 mm., 8×4 37.0 mm., 16×2 37.0 mm.
AA defense mid-range: continuous damage per second – 417, hit probability – 100 %, action zone – 3.5 km;
AA defense long-range: continuous damage per second – 116, hit probability – 100 %, action zone – 6.0 km;
Number of explosions in a salvo – 5, damage within an explosion – 1,470, action zone 3.5 – 6.0 km.

Maximum speed – 32.3 kt. Turning circle radius – 1,040 m. Rudder shift time – 13.2 s. Surface detectability – 13.6 km. Air detectability – 11.7 km.

Available consumables:
Slot 1 – Damage Control Party;
Slot 2 – Fighter;

Aircraft:

Torpedo bombers
Hit points – 1,470, cruising speed – 115.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 89 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 9.
Torpedoes in payload – 1, maximum torpedo damage – 5,400, aerial speed – 41.0 knots, torpedo range – 6 km, torpedo arming distance 1,101 m.

Dive bombers

Hit points – 1,310, cruising speed – 125.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 89 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 9.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 8,700.0, armor penetration – 54 mm, chance to cause fire – 49 %.

Skip bombers

Hit points – 1,310, cruising speed – 125.0 knots, size of attacking flight – 6, aircraft per squadron – 6, aircraft restoration time – 89 s, detectability range – 10.0 km, number of aircraft on deck – 9.
Bombs in payload – 1, bomb type – HE, maximum bomb dammage – 8,700.0, armor penetration – 54 mm, chance to cause fire – 49 %, skips count – 3.

All stats are listed without crew and upgrade modifiers but with best available modules. The stats are subject to change during the testing.

Please note that all information in the development blog is preliminary. Announced adjustments and features may change multiple times during testing. The final information will be published on our game’s website.

 

 

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